Monday, September 2, 2013

9 Susun Atur :: Projek susun atur dalam almari (master bedroom)

Nak susun atur kedudukan kain baju aku dalam almari bilik utama (master bedroom)..hehe.. ermmm.. teknik yang diguna pakai sekarang tak berapa sesuai dengan aku. coz setiap kali ambik baju... pasti akan berselerak ...dah ambik dengan sebaik hati dah.. seminggu jer bertahan.. lagi 3 minggu dah macam tongkangg pecah... hahah..

so dah puas pk.. aku teringat kotak yang masa aku muda2 dulu (eh macam la sekarang dah tua sangat) masa sebelum kawin la... aku ada beli kotak saiz A4.. banyak la jugak beli... kat kedai RM2.. (aku beli kotak nih sebab aku suka kotak.. saja2 jer..)  so kompom la harganya 2 ringgit kan... aku beli la 5 kotak (tamak kan) ...so plan aku guna pakai kotak2 tu semua untuk simpan baju aku..kkeke..


ni lah keadaan nya.. tiap kali nak ambik baju akan jadi macam ni lah..  ermmm... kemas2 jadi balik.. ahh tensyen.. dah la aku tak cukup rajin.. ermm... ni bahagian bawah sekali sebelum laci.. aku letak semua shawl and tudung kat area nih..
so misi pertama...  asingkan semua jenis kategori baju... and 

ni lah hasilnyer...

v

v

v

v

v


aku lipat baju  bagi jadi kecik and dirikan and susunkan dalam kotak nih.. tu lah kotak rm2 tuh.. asingkan baju basahan.. baju kerja. kain batik and seluar track.. hehe.. so semua baju akan mudah nampak and hope x der lah selerak balik.. kekek.. 


shawl and tudung  tadi aku letakkan dalam kotak jugak...macam kat bawah .. hehhe.. aku susun2 and letakkan dalam almari laci.. so baju kecik and seluar kecik pun aku menggunakan kaedah yang sama.. (kompom2 la aku x kan upload pic tuh kat sini.. gila..uhuhu)



 ni kotak asal.. aku ambik kat opis.. toner kosong aku jual masuk dalam tabung pejabat.. and kotakyer aku ambik.. 1 hari 1 kotak.. hehe.. 

done.. next projek... nak balut kotak and lebel kan kotak2 nih bg comel...

9 comments:

  1. Gwahooo...terbaeklaa yana...!! mmh kemas n efektif cara lipatan gini...SUKA! =)

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaa......nganga mulut tengok

    ReplyDelete
  3. Tq. fizah..hehe..rupa2 nya banyak blog pasal susun atur. sangat membantu..thanks..

    ReplyDelete
  4. tq yana, memberi idea untuk zarith susun shawl dan tudung-tudung yang sentiasa berselerak.. bolehlah zarith guna kotak kasut yang banyak kat umah tu..

    ReplyDelete
  5. wallahhh... terbaik la.. very neat.. =)

    ReplyDelete
  6. zarith ..hehe...boleh..good luck yer.. and tq pinky..sharing is carring.. heheh

    ReplyDelete
  7. sgt suka idea nih...ohh tq yana bg saya setel masalah shawl saya yg selambak tu...mohon tiru idea yer laling! hehehe

    ReplyDelete
  8. cari2 idea kemas almari baju jumpa plak blog sis,,tq for sharing,,btw salam kenal..saya follow sini ya

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close