Sunday, October 6, 2013

8 Susun Atur :: ni.. beg ker batu?

Assalammualaikum...
Mood nak susunatur dlm beg tangan sebab dah alang2 jahit beg (kat sini) terus jer lah susunatur dlm beg ni. Tak der per sangat pun,sama jer macam beg2 org lain jugak.

1. Name card holder (Wajib bawak sebab  patent kadang2 nak card)
2. Smart phone
3. Perfume (Wajib nih kekke)
4. Makeup beg
5. Purse Duit dapur 
6. Purse personal

ehh bila dikumpul2 macam nih banyak pink la pulak.. ermm konfius jab, bila masa aku minat warna pink ni..?

Untuk letakan semua barang2 nih, aku pakai beg ni, beli kat cosway. Ada banyak slot..lebih kurang 8 slot .. tak termasuk bahagian dalamnya.. hehhe

motif- hehhe beg tangan aku x der banyak slot.. lapang jer dalamnya so beg nih membantu dalam proses susunatur dlam beg.. tu jer..

Bahagian tengah2 beg  (1) aku letakan beg no 5 and 6
Bahagian belakang  ada 2 slot (7&8) so aku masukan beg no. 1 (name card holder)
Bahagian depan  pulak ada 2 slot, 1  berzip (3), aku letak ubat and pin. and 1 lagi x der zip (2)aku masukkan tepon kat situ. Bahagian sisi beg (4&5) aku letak pen and penyedut hidung.. geeer and 

last part bahagian sisi (6) aku letak perfume

dah selesai dalam beg hitam tu. aku masukkan dalam beg tangan aku.. beg no 4 aku masukkan terus dalam beg tangan  aku. slot berzip kat beg tu aku letak personal item (pad/pantiliner) so 

daripada ini
kepada ini..

v

v

v

v

v

v

v

 ini..
 semua barang2 aku, semua nak bawak , tu tak termasuk barang tumpangan en.suami hehe (dompet and tepon) motif tumpangan coz dia malas nak pegang, no wonder lah beg aku nih koyak (heheh alasan) , macam2 ada.. bila mintak tolong pegangkan kejab, siap mention ni beg ker batu ayg?.. hahah...

8 comments:

  1. beg perempuan mmg banyak barang sikit.tapi senang. semua ada.especially kalau ltk ubat2an. nak guna, dah tentu2 ada. Cik hani pun barang banyak je dalam handbag.

    Btw Yana, sangat teratur je dalam handbag, senang nak capai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe.. cik hani..beg orang perempuan memang macam tu kot kan.. hehhe semua nak dibawaknya.. ubat2 kompom la ada bawak. macam beg doremon jer.. hehhe

      Delete
    2. kita ni main sumbat jer.. memula jer organize.. pastu .. hampeh.. tabik spring toing toing kat yana..

      Delete
  2. haaaa..yana....sgt kemas beg yana nih...
    akak nye beg???..pampers anak pon ade lam beg skali tau! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe... tq kak. biasa jer.. nanti kalo yana ada anak mungkin sama jugak kak.. hehhe.. :)

      Delete
    2. tu lah, kita ni memang dah x sempat nak ber handbag cam dolu2.. dah ada anak ni dok galas tote bag penuh dgn khazanah barang anak jer ler.. >.<

      Delete
  3. hahaha..
    nampak je tajuk entri ni dah gelak2 dah sbb MG penah org ckp cmni kt MG
    pdahal biasa je
    n MG suka ckp kt along MG
    dia bawak bag mmg berat..
    yela, ngn susu pampers anak2 die sume
    mmg berat gile macam batu! hahaha
    nice2!!

    ReplyDelete
  4. ni yang nak p cosway jugak nih p carik beg hitam tuh...dalam beg KC ya ampunnn...cari kunci sampai tak jmpe...hahahahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close