Friday, December 13, 2013

4 Ulam2 kat pasar ni memang segar

Assalammualaikum

Semalam sampai rumah kul 7.30 malam. Pehh 6 jam jugak la perjalanan kitaorang.. like ganu jugak.. hehhe standart  aku la kan  tido pada awal perjalanan tapi pas tuh x tido dah.. sepanjang tu lah jugak hujan jew.. tapi setempat2 la. bila nak masuk baling, tak ujan pun.... ermm ingat tak aku g tau semalam aku buat check list untuk hubby aku tu.. ermmmmm hampeh jew.. bukan main aku bg taklimat.. last mr. Hubby aku buat keputusan ambik aku kat opis jugak...ko tengok.. x dee lah banyak sangat check list aku tuh tapi.. ermm.. redho yer lah..
Ok back to story more.. so pagi yg sejuk tu mak aku ajak g pasar tani , Kupang, Baling.. drive la hubby kesana.. niat nak cari ulam2 segar kat pasar tani..

Ni salah 1 ulam yg aku suka sangat makan. Kalo balik kg wajib suruh mak belikan ulam ni.. Nama glamor ulam nih pucuk paku rawan. Nak makan kena rebus dulu..

And second umbut tepus... nama sincetific x tau..Tu tangan mak aku tengah cekau umbut yg paling segar and banyak..

And aku akan teruja bila tengok ulam2 kampung yg macam2 nih.. fist part aku tunjuk petai.. kahh2.. rm2.00 jer..ada 5 tangkai..isi tiptop x der ulat pun.. and yg lain 2 pucuk gajus  pucuk selasih and macam2 la.. aku x tenal sangat..mak aku jew tau ulam2 macam ni.. haVen gila tengok ulam2 nih.. boleh dikatakan semua ulam2 ni dijual seikat RM1.00. banyak dapat.

Ikan segar2..  sekilo rm5.00..

pehh belacan.. mak aku tengah cari belacan madu..dia kata belacan madu sedap.. oo balacan pun ada madu2 jugak rupanya.. kekke..

Ikan hiasan pun ada jual.. hhehe 5 ekor rm2.00. niat nak beli dah.tapi lambat lg nak balik bangi kan mati kan..


Erm pendek kata kampung is the best.. huhuhu.. semua segar2.. kalo x der kat pasar kat belakang rumah pun ada, tapi mustahil la kan.. nama pun pasar nak apa semua ada, ulam- ulam pelik and and tak pernah jumpa pun ada....ikan lagi la segar2..kalo bandingkan dengan kl jauh beza ikan2 tu semua.


4 comments:

  1. suka memebeli brg dapur di pasar sbb byk yg segar² berbanding pasaraya...hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita jarang g pasar yank.. tok tek tok tek..dah matahari atas kepala dah..

      Delete
  2. Kat psr basah mmg keperluan yg kite cari fresh je..

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close