Monday, February 22, 2016

2 #rumahAzamYana :: Bilik Air Before Renovate

lama aku peram entry nih..
dalam draf jew.. kekke

so semalam sembang-sembang dengan En. Hubby. 
aku tunjuk la gambar bilik air sebelum renovate..dalam hanphone aku
dia kata.. so yg ni ada dalam blog tak..?

hehhe.. ADA..
dalam draf jer.. tak publish sampai harinih.. 

so.. kot-kot la aku merindui rupa asal bilik air aku sebelum renovate..
aku publish la....
so rata-rata bilik air umah Flat Seri Tanjung.
ni tandas asal yang pihak pemaju bagi.. 

kalau nak lawa and keselesaan kena la upgred sendiri ikut bajet sendiri.. 

ok aku tunjuk bahagian A dulu. (bilik mandi)

 ok.. ni bilik mandi.. sehari sebelum proses renovate, pecah lantai. 


bilik air nih tak dak shiling tau..
atas tu tangki air..

and bahagian B (Tandas) 


tong air besar. sebab time ni selangor ada krisis air.

kain tu untuk halang tempias air hujan.. kekke


colour ..... standart mana-mana bilik air.. 
warna ni je selalu pun.. biru laut.. 

paip2 , melingkau atas kepala menjalar kat dinding. .. 
bila mandi automatik aku akan berfikir... paip ni berakhir kat mana...hehe...

bahagian B(Tandas) 


lagi la banyak paip... tapi bertambah problem.. 
air dari tangki yang amat slow.. aku kena penuh sabar penuhkan air... :p

port air plak kat belakang tak efesyen jew.. sepatutnya sebelah tepi kiri or kanan kan...baru la selesa..
last ,bowl tandas yang retak ckit..(yg nih konsider ok jew)

Tapi... punca utama aku nak renovate bilik air dulu sebelum dapur.
(selain daripada masalah leaking yang aku selalu bg tahu kat entry lepas.2 tu..)

aku dah penat fikir dan berangan . :p


2 comments:

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close